Skip to main content

Διαχείριση Συγκρούσεων στο Εργασιακό Περιβάλλον

Διαχείριση Συγκρούσεων στο Εργασιακό Περιβάλλον

Σκοπός του προγράμματος

Το παρόν υλικό αναπτύχθηκε για τις ανάγκες προγράμματος κατάρτισης για το έργο «Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης σε κλάδους υψηλής ζήτησης με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες» στο πλαίσιο της δράσης «SUB2:οριζόντια προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskilling program to target populations) -Δράση 1693». Ειδικότερα,  τίτλος του παρόντος προγράμματος είναι «Διαχείριση Συγκρούσεων στο Εργασιακό Περιβάλλον» και διανέμεται ηλεκτρονικά σε πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης.

Σκοπός του προγράμματος κατάρτισης είναι οι καταρτιζόμενοι/ες να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις αφενός στο θεωρητικό πλαίσιο που αφορά το κλάδο της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και αφετέρου να αναπτύξουν δεξιότητες που έχουν να κάνουν με την αντιμετώπιση ενδεχόμενων συγκρούσεων στο εργασιακό περιβάλλον.


Σύντομη Περιγραφή του Προγράμματος

Στο πρόγραμμα θα αναπτυχθεί η έννοια και τα χαρακτηριστικά των ανθρωπίνων σχέσεων στο εργασιακό περιβάλλον. Περαιτέρω, θα γίνει εισαγωγή στην έννοια του κλίματος συμπεριφοράς και θα παρουσιαστούν παράγοντες που επηρεάζουν τη δημιουργία ενδοεπιχειρησιακού κλίματος στις επιχειρήσεις. Στη συνέχεια, θα γίνει περιγραφή στην επιστήμη της διοίκησης προσωπικού και στις λειτουργίες που αναλαμβάνει προκειμένου να επιτευχθούν αφενός οι στόχοι της επιχείρησης και αφετέρου να καλλιεργηθούν κίνητρα και ευκαιρίες ανάπτυξης απέναντι στο ανθρώπινο δυναμικό. Ειδικότερα, θα αναπτυχθούν διαδικασίες που υιοθετεί μια επιχείρηση για την πρόσληψη εξειδικευμένου και έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού. Εν συνεχεία, θα αναλυθούν άλλες λειτουργίες όπως,  εκπαίδευση, αξιολόγηση ανθρώπινου δυναμικού, συστήματα αμοιβών που υιοθετούν οι σύγχρονες επιχειρήσεις και τέλος θέματα που έχουν να κάνουν με την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.

Μαθησιακά αποτελέσματα

  • Να εντοπίζουν και να διακρίνουν τις ανθρώπινες σχέσεις στη καθημερινότητά τους.
  • Να εφαρμόζουν τα χαρακτηριστικά των ανθρωπίνων σχέσεων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να προσδιορίζουν τα κίνητρα συμπεριφοράς στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να εντοπίζουν και να διακρίνουν τις διαφοροποιήσεις του ενδοεπιχειρησιακού κλίματος.
  • Να ορίζουν την έννοια του εργασιακού κλίματος και επιλύουν παράγοντες που επηρεάζουν τη δημιουργία του.
  • Να υιοθετούν συμπεριφορές που οδηγούν σε δημιουργικό ενδοεπιχειρησιακό κλίμα.
  • Να περιγράφουν το αντικείμενο της επιστήμης της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού.
  • Να εφαρμόζουν τις λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού ως εργαζόμενοι/ες σε μια μελλοντική επιχείρηση.
  • Να ενεργοποιηθεί η αντίληψή τους για την αποτελεσματική εφαρμογή των λειτουργιών της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού σε μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον.
  • Να κατανοούν το ρόλο της εκπαίδευσης στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να διακρίνουν πιθανές τεχνικές εκπαίδευσης στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να εφαρμόζουν την εκπαίδευση με στόχο τη διεύρυνση των γνώσεων είτε την επίλυση τυχόν αδυναμιών.
  • Να συζητούν σχετικά με τη σημασία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να αναγνωρίζουν τη σημασία της αξιολόγησης της απόδοσης.
  • Να αναλύουν τις μεθόδους αξιολόγησης απόδοσης των εργαζομένων.
  • Να ελέγχουν τα συστήματα αξιολόγησης που δύναται να υιοθετήσει η μελλοντική επιχείρηση στην οποία εργαστούν.
  • Να συζητούν θέματα με τις μεθόδους αξιολόγησης που εφαρμόζει η εκάστοτε επιχείρηση.
  • Να διακρίνουν τα συστήματα αμοιβών που εφαρμόζουν οι σύγχρονες επιχειρήσεις.
  • Να  ερμηνεύουν τις πρόσθετες παροχές που δύναται να λάβουν ως εργαζόμενοι.
  • Μέσα από τα ατομικά κίνητρα να υιοθετούν συμπεριφορές με σκοπό αφενός της αύξηση της απόδοσης και της παραγωγικότητας.
  • Να αναγνωρίζουν το ρολό και τη σημασία της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων.
  • Να σχεδιάζουν ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον χωρίς να εκθέτουν εαυτούς σε κίνδυνο.
  • Να υιοθετούν συμπεριφορές για μελλοντική εκπαίδευσή τους αναφορικά με την πρόληψη ατυχημάτων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να ερμηνεύουν την έννοια της επικοινωνίας.
  • Να περιγράφουν τα είδη της επιχειρησιακής επικοινωνίας.
  • Να διακρίνουν τα εμπόδια της επικοινωνίας στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να υιοθετούν τις κατάλληλες στρατηγικές επικοινωνίας στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να ερμηνεύουν τη γλώσσα του σώματος στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να διακρίνουν την επαγγελματική συμπεριφορά.
  • Να εφαρμόζουν τα εργαλεία της επαγγελματικής συμπεριφοράς στο εργασιακό τους περιβάλλον.
  • Να υιοθετούν επαγγελματική συμπεριφορά σε επαγγελματικά συμβούλια, στη τηλεφωνική επικοινωνία και στις υπόλοιπες αρμοδιότητες που απορρέουν από τον ρόλο που αναλαμβάνει ο εκάστοτε εργαζόμενος/η στην επιχείρηση.
  • Να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά των ομάδων.
  • Να διακρίνουν τα είδη των ομάδων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να επιλύουν θέματα που μπορεί να προκύπτουν εντός των ομάδων.
  • Να υιοθετούν τις κατάλληλες συμπεριφορές ως μέλη σε μια ομάδα της επιχείρησης που ανήκουν.
  • Να ερμηνεύουν την έννοια της σύγκρουσης.
  • Να περιγράφουν τα είδη των συγκρούσεων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να διακρίνουν τις αιτίες των συγκρούσεων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να υιοθετούν τις κατάλληλες στρατηγικές για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων.
  • Να ερμηνεύουν πιθανές συνθήκες στο εργασιακό περιβάλλον που δύναται να οδηγήσουν σε σύγκρουση.
  • Να διακρίνουν τη σημασία της οργάνωσης του εργασιακού χρόνου.
  • Να περιγράφουν πως μπορεί να κατανεμηθεί ο εργασιακός χρόνος μέσα σε μια επιχείρηση.
  • Να σχεδιάζουν τη καταγραφή του εργασιακού χρόνου.
  • Να υιοθετούν τις κατάλληλες τεχνικές για την αποτελεσματική διαχείριση του εργασιακού χρόνου.
  • Να διακρίνουν τη συναισθηματική νοημοσύνη.
  • Να εφαρμόζουν στο εργασιακό περιβάλλον τεχνικώς όπως αυτή της επιρροής.
  • Να υιοθετούν τεχνικές που βασίζονται στη συναισθηματική νοημοσύνη για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των συγκρούσεων.
  • Να ερμηνεύουν την έννοια της διαπραγμάτευσης.
  • Να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά της διαπραγμάτευσης στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να διακρίνουν μεθόδους διαπραγμάτευσης.
  • Να εφαρμόζουν τακτικές διαπραγματεύσεων στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Να υιοθετούν τεχνικές διαπραγματεύσεων για την αποφυγή συγκρούσεων στο εργασιακό περιβάλλον.

Μοιραστείτε το:

Φόρμα Επικοινωνίας